Magsjuka....

Nä, jag kommer inte kunna jobba i helgen..Trodde inte det var magsjuka eftersom det kom pyttelite kräks på morgonen och sedan var det bra hela dagen. Åt pannkaka till lunch och har inte klagat på magen. I kväll så kom colan, pannkakan, smörgåsarna och saften upp...

Jag lagade inte maten förens sex  för att jag inte skulle riskera magsjuke virus eller bakterier i en veckas matlådor och precis när maten var klar så blev det kräk kallas i vardags rummet. En stund senare i köket och i badrummet. Kul, vad gör man med all mat! Så elak låter jag minsan inte med Saga för jag pysslar om henne så hon säkert blir sjukare än vad hon är. Hon får äta och dricka vad hon vill och jag har bäddat en special säng framför tv:n. Där står hinken som min duktiga tös lärt sig kräkas i. När hon var liten skulle hon bara kräkas i tyg och vägrade blankt att kräkas i någon sorts hink eller bytta! Kanske inte så snällt att lämna ut henne så här...men jag läste upp texten och hon godkännde den.

Tack T för att du köpte ahlgrens bilar och tack G för att du handlade mat tidigare i dag!

Kommentarer
Postat av: pinglan

Uffa, staackars Saga! T skulle i alla fall köpa mjölk, så det var inget besvär alls.

2008-12-12 @ 12:49:09
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Therese

Men fy vad jobbigt när det aldrig ta slut nån gång... Men hoppas att Saga mår bättre snart... Men vi syns till veckan då kanske i stället för i helgen. Visst fick du mitt sms?

2008-12-12 @ 14:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0