Det finns bara en prinsessa på Sagas dagis! Vi har snart bildbevis!

Oj vad dagarna rusar iväg! I går var vi och handlade mat, tog kort i prinsess klänning på dagis. Saga ville inte ha något annat än en för stor utklädnings prinsess klänning och kompromissen var att då måste hon ha pippilotter! Efter det åkte vi och hälsade på ett par vänner och fick god mat. När vi kom hem pylsade vi på oss och gick till norra och lyssnade på ett riktigt intressant föedrag om vilket rikt och kulturellt liv människor levde här uppe under forntid! Gick sedan hem och jag tittade på lite tv innan jag somnade brevid en sovande supertrött Saga.

I dag väckte hon mig och sa att hon hade ont i magen. Hörde inget mer om det förens hon sa samma sak till brorsan...Kanske hon vill ha lite sympati som jag får när jag klagar lite över min mage när hon hoppar med båda knäna före och landar på brocket, he he. Det känns...

Vi åt frukost och jag fixade klyftpotatis med kålrot och morötter och lök i ugnen och fläskfile. Tog sedan med mat och symaskin och åkte till brorsn för att hjälpa honom med gardinerna som jag lovat.
Mumsade i oss maten och tvingade stackars Saga att äta en HEL bit file för att få en smörgås...
När vi var där ringde pappa N och vi åkte dit och Saga fick stanna medans jag fixade resten av gardinerna hos bror. Passar nu på när allt är färdigsytt och skriver lite här innan jag ska hämta upp tösen för hemfärd.
Det blev bra med trappskurna panelgardiner:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0