Senaps premiär "kok"

Oj så bra det gick när Saga hade somnat! Hon sov tills i morse! Tog en omväg till dagis för vi var ute i lite för god tid. Väl på dagis berättade Saga att hon sovit i egen säng och då tyckte fröken att det kunde ju vara skönt att inte behöva lyssna på mammas snarkningar. Saga funderade en kort stund och sken sedan upp och svarade ärligt:-Nä det är jag som sparkar mamma ur sängen. Åh vad jag älskar det barnet! Hon är för go!

Hade ett bra apt och hämtade upp på dagis innan vi åt en tråkig lunch som bestod av kålpudding och fisk med potatis = rester...

Efter maten kikade jag in på handelshuset för att se om jag hittade något bättre alternativ än de jag köpte i går. Det gjorde jag inte så vi åkte till sidsjön för att åka i pulkbacken i nya täckbyxor och jacka. Lite för optimistisk, ha ha! Det var stora grästuvor i backen och sten, Saga frös eftersom hon vägrat ta på sig fliskläder under overolen och det var inga andra kälkåkare ute. På hemvägen ringde vi C och hälsade på en stund så tjejerna fick leka lite. Lite diskussioner som vanligt eftersom de alltid ska ha samma saker men D fick en kram av Saga innan vi åkte hem. Hemmagjord hamburgare på grovtbröd till middag...

Nu har jag förberett senaps "kok" tills i morgon och nu ska jag plocka undan lite mer. Bla slänga alla trasiga skor! Det är på tiden för jag tar alltid på mig "hålskor" och blir blöt om fötterna. Nu har jag nya fina vinterstövlar som ska användas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0