Jag har varit annat än mamma!

I går var vi på kalas hos pinglan för hennes tös fyllde tre! Gud vad fint hon hade gjort och vad mycket goda fina bakelser och tårtor vi fick smaka på. Tänkte åka och träna efter kalaset  men jag vaggade lillasyster till tösen i ett par timmar i famnen i stället.
 Efter kalaset kom mamma och var barnvakt. Tack så mycket! Underbart att komma iväg en stund! Skjutsade mig till en vän och jag drack tre cider! Oj det snurrade lite i hududet då då. Jag var inte riktigt lika lättpåverkad i går som när jag nyss hade gått ner i vikt. Tack och lov för då hade de fått skjutsa hem mig...
Sen åkte vi och hoppade och dansade på Adas. Trevligt och det var ett bra band som spelade men jag fick ingen flört. Det gjorde inget för jag ska ju hitta min sportande kärlek den här månaden. (blev ju spådd i sommras att jag ska träffa en sportig man med barn i samma ålder som Saga) Och nästan ingen av killarna på Adas såg särskilt sportiga ut....Kanske mina fördomar som pratar???
Mår inte toppen i dag. Sovit för lite och känner av att det röktes friskt i lokalen i går! MEN DET VAR DET VÄRT!
Saga undrade vad jag skulle göra och jag berättade att jag skulle dansa och vara på fest där inga barn får vara. Hon undrar varför och jag berättar att det är för man dricker öl där. Kanske mamma hittar en fin pojke där då, säger jag och hon undrar om jag ska ta hem honom då. Kanske säger jag om han är jättesnäll och fin och jag blir kär fast inte i natt och hon svarar: -Det tycker INTE jag! Så om hon får bestämma kommer jag att vara singel tills hon har flyttat hemifrån....

I dag blir det mer tårta för vi ska till syrran för hon fylllde år i går. Saga har ritat en tekning på en katt och jag har redan bjudit på trerätters i torsdags som var riktigt mysigt! Hoppas jag också får en middag ute när jag fyller år! (Hi hi, hoppas hon läser bloggen)

Nu ska jag ut och sätta i motorvärmarsladden och Saga ska få åka lite skidor! Om det finns snö kvar...

Kommentarer
Postat av: pinglan

Tack för att du skippade träningen på gymet, och tränade armarna genom att vagga Ayah halva dagen! Idag måste du ha monsterbiceps! Haha!

2008-11-02 @ 13:54:33
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0