Sjukhuset gör massor av bra saker!

Den här dagen blev lång...

Den började med att jag vaknade av mig själv vid sju. Tvi jag hade ju ställt klockan på tjogo över, grrrr.

Läste lite och pussade på Saga så hon vaknade. Vi åt frukost och det tog som vanligt 40 minuter för tösen. Hon kan inte äta snabbt! När hon fått i sig maten gick vi till sjukhuset och hon fick sin andra vaccinations spruta mot japanec B eller vad det heter eftersom sjukhuset skriver lite olika från gång till gång. Det känns tryggt, ha ha!

Det gjorde jätteont trots att vi smörjt med bedövnings salva, men hon var så dugtig ändå! Sa varken aj eller grät, beklagade sig bara! När vi kom hem önskade hon bara rosa ahlgrens bilar och det fick hon så klart!

Sen lagade jag köttfärssås och åkte till en jobbarkompis för att gratta och titta på en riktig sötnos och charmtroll på ett par månader! Oj man smälte när tösen log!

När vi var där fick jag ett hugg i magen och när jag kände var det en knöl där! Läbbigt men jag hade inte riktigt tid med en släng av hypokondri så vi åkte vidare till syrran och jag tog med henne på flott restaurang med massor av god mat! Efter att vi ätit oss proppmätta och tagit med doggybag till barnvakten åkte vi tillbaks till henne. Där återupptäckte jag knölen i magen och blev faktiskt orolig och jag ringde primärvårdssjoren...

De tyckte jag skulle komma in och jag fick hjälp att lasta in barnet i bilen. Väl framme började jag så klart rita fan på väggen. Miljoner praktiska frågor började dyka upp i huvet. Vem tar saga om det blir akut? Undra hur jag ska lyckas sjukskriva mig och andra löjliga tankar, som dom får inte operera mig i kväll, jag kommer tillbaks i morgon så jag hinner fixa barnvakt!
Lite överhettad hjärna då....

Första doktorn tog hjälp av internet och förklarade att det kunde vara ett slutet brock som akut måste opereras (brinner då i min hjärna och jag tänker du skulle bara våga!) Så jag fick en dirrekt remiss till Akuten. Den läkaren var super snygg och lika trevlig som den första men så mycket bättre eftrsom han inte alls tyckte det var akut och skickade ham mig med att jag blir kallad om en eller två veckor till kirurgen igen...
-Hur ska jag leva under tiden undrar jag, med lyft och träning? (tordes inte fråga om jag kunde gå på fest och dansa i helgen).
-Som vanligt! Du ska göra allt du brukar göra så vi vet om det är något som gör ont innan du kommer hit nästa gång. Men om du får jätteont måste du komma in på en gång och opereras! (Där gick partyt bort i helgen eftersom jag aldrig brukar göra det! Ha Ha)

Jaha dagen började på sjukhuset med en lite ledsen Saga och slutade med en lycklig oopererad Lena som skuttade därifrån!

Nu är klockan 23,25 och jag ska borsta tänderna, läsa en rad om jag orkar och sova!

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj, vilket slut på eran dag!! Va bra att du åkte och kollade upp det där iaf. Håller tummarna för att det inte blir värre!

2008-10-31 @ 08:27:44
Postat av: pinglan

Oj! Å inget säger du! :O

2008-10-31 @ 11:13:45
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0