Lita av i går och lite av i dag...

I går var vi på en lååång (för min vanligtvis lata älsklingstös) promenad i skogen. Vi gick till grodtjärn och upp på berget. Strålande solsken och jätte vackra färger i skogen. Saga var lite rädd bland de stora träden men glömde snart bort det och jag njöt för fulla muggar! Vi hoppade över en bäck och Saga hittade en bra att vispa i vattnet med pinne!

Jag städade hela lägenheten och det tog nästan fem timmar så det var nog ett måste He he

Vi hann uttröttade lämna lite grejer till pappa och hälsa på en kompis innan det var dax att åka hem och sova Zzzzzz

I morse vaknade vi nästan utvilade och lämningen gick som vanligt bra på dagis. Det är så kul att vara med sina kompisar tycker Saga. (tycker jag oxå men mina slutade gå på dagis för länge sedan)

Jag var på ryggutbildning och eftersom det kanske var tio år sedan jag gick en sist så var det nog på tiden det oxå!
När jag hade slutat tog jag en omväg runt sticsjön för att hämta upp Saga som var på utflykt med dagis. De åt potatisbullar och pyttipanna. Mums tyckte tösen och åt tre portioner!!!
På vägen hem gick det jättetrögt eftersom Saga ville bli buren och jag inte ville bära...gnäll och gnök...och hon trampade på min tålamodsnerv som brukar vara ömtålig när jag hade världens kortaste stubin i bland...i dag gick det ganska bra ändå...

Väl hemma somnade jag efter att jag lagat makaroner och korv och ätit. Sov i en halvtimme och det var jätteskönt! Hoppas mitt tålamod blir bättre i dag när hjärnan fick slå av en stund!

Nu ska jag åka och köpa med mig pizza och fara till en av mina kläddonatorer. Tack för att ni finns och är så generösa och skänker kläder till Saga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0