ont på känsliga ställen..

I går fick jag den stora äran och underbara stunden att följa med syrran på islandshäst turridning! Så ont i rumpan jag har nu då! Fast jag får väl vara glad i dag eftersom det säkert blir värre till i morgon.

Solen sken och det blåste så löven yrde runt oss! En underbart fin höstdag med massor av goda tuvor och torkade löv som "min" häst Lyckur åt av längs hela turen, när han kom åt!

Jag fick prova och tölta för första gången i mitt liv, vilken häftig känsla! Som att sitta stilla fast ändå inte!

Efter våran tur fick våra barn prova att rida en sväng. Saga sjöng Du är så söt min kära lilla ponny. Du är så snäll min kära lilla häst... Och var bara så nöjd och glad. Jag ledde Lyckur så min systerson fick rida och hade således full koll på Saga når jag gick bakom. Hon gled otäckt mycket åt ena hållet men satt sig för egen maskin upp igen. Varje gång hon gled så rätade hon själv upp sig, men hon kanske har lyckats öva upp sig sedan hon red kamel på Kolmården!

Vi fick fika och gav oss sedan iväg till mamma för en god gryta och mumsig äppelkaka till efterrrätt.

I dag gick vi långa vägen runt sjön och letade efter uttöda drakar som säkert ligger begravda i jordhögar som man hittar lite här och var i skogen. Jag frågade Saga om det kunde vara en långhals som var en hög men hon sa att den var för liten så det måste vara ett dinobarn som låg där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0