Lomat

Det mest roliga och spännande som hände i går var att jag blev inbjuden till Eid. Festen som tackar Gud att fastan har gått bra om jag inte har fått det helt om bakfoten. För mig är det jättestort! Det är som att bli inbjuden till en annas familjs Julafton med andra seder och annan mat. Jag jobbar tyvär kvällen men hade ändå tänkt att ta ledigt för ett föreldramöte...vi får se vad som händer...

I dag har jag lämnat Saga på dagis och gått upp i skogen upp på ett pyttelitet berg. Satt och filosoferade en stund och gick på lite upptäcksfärd. Såg spår efter ev. lo eller kanske en liten björn men jag tror mer på lo eftersom jag hört att det finns det där. Björn har jag inte hört att det ska finnas så nära stan så jag sattsar på katten. Det var fina klospår på ett par granar efter att någon klättrat där. Tanken snurrade lite huruvida jag kan tänkas vara en potensiell lunch för en hungrig katt. Om de viste hur klen vi är skulle vi bli lomat som huvudföda tror jag...Det var i alla fall så härligt att få komma ut i skogen trotts att jag hade lite svårt att koppla bort ljudet från bilarna!

En jättevarm och skön duch innan jag åkte på banken för att lösa pengafrågan tills vi ska åka till Borneo. Nu har jag ätit gröt till lunch och kokar lammsoppa till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0