Fladdermössa

I går kväll så var vi bort och handlade lite som är bra att ha till pizza och frukost. På vägan hem satt vi en stund under en lyktstolpe och tittade på fladdermöss. Det var flera stycken och Saga var faktiskt intresserad och helt orädd.

I dag krashade mina planer för jag var lite tröttare än jag trodde. Det blev ingen skogspromenad men däremot en lång stunds pratande med pinglan och efter det ett bad, utan en stor fisk på ca 16 kilo som sprutar vatten och bakar tårta, gudomligt skönt!

Efter att jag hämtat Fisken på dagis och gett henne cykeln så gjorde jag deg till  pizza. Fick veta hemligheten bakom god pizzadeg av pinglans man som varit pizza bagare. För första gången i mitt liv har jag gjort en pizza som har god botten!!! Mums vad god den blev!

Sen satt jag och tittade på sjalar på nätet. Funderar på att skaffa en fin "mössa" och sjal som jag kan träna att bära tills jag ska resa till Iran. Fast om jag är lite klok så väntar jag med det tills jag har "stökat" undan Borneo och senare Disney i Paris som jag lovat Saga. Risken finns att min sjal kommer att bli hopplöst omodern och solkig innan vi har kommit iväg. Annars måste jag säga att det finns massor av fina sätt att bära sjalar på! Och ett stort utbud med massor av vakra tyger och variationer!

Nu ska jag krypa ner i sängen och snarka tills grannarna vaknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0