Jag saknar er och det ska bli kul med snön när vi kommer hem!

Här händer det grejer! Vi har flytat och bor några dagar hos Rosneh Jalani på Indah jaya 4 (nr 99 eller 199 tror jag) fortfarande i Sandakan. I morgon ska vi på en tur på kinabatang river och den 31 ska vi till turtle lIand. Det regnar mycket här och det är mycket jobbigare för Saga än det har varit tidigare. Alla drar och nyper i henne så jag försöker skydda henne och bär henne nästan hela tiden inne i staden. Fifi Roses dotter som är 13 försöker vara med Saga men Saga blir frustrerad när hon inte förstår henne. I morse ångrade jag mig nästan att vi åkt hit och jag hade en släng av dålig samvete för vad jag utsåtter Saga för. Fast hon verkar inte ha några störrt men med tanke på att hon sjunger "hejsan hoppsan fallerallera när julen kommer...vid den andra datorn och spelar spel för fullt!

I går fick vi vara hemma hos en rik chinesisk familj och se hur de firar nyår! Det kom drakar och välsignade huset och Saga blev alldeles vansinnig för hon ville se dem dansa och trodde hon skulle missa hela chowen! Det var en rolig upplevelse med massor av smällare raketer och saga fick ett rött kuvert som brukligt är. Det var 10rm i det! Nästan 25 kronor. Han som bodde där hade en jätte hög med kuvert i handen så uppskattningsvis hade han flera tusen... Rosneh har tjänsteflicka och bor i ett radhusområde med en mördar tupp som dödar sopen varge dag och sitter fast i ett kort snöre runt benet i en dunk. Inte så kul att se... Hon har också en gås som går i en inhägnad tack och lov. Vi har ett eget rum och varsin säng i hennes hus som har 6 rum och kök .

Nu regnar det igen...hur ska min tvätt hinna torka!

Pinglan, eller pappa eller mamma. det finns spadar med olika storlekar i förådet. Lever alla fiskar? Om inte så köp INGA nya, ha ha.

Ursäkta den lite osamanhängande texten men ni får en full redovisning när vi kommer hem!

Massor av kramar! Vi älskar er allihopa! 

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej älsklingar!

Bra att du skriver så jag vet att ni "lever".

Jag har inte varit hem till dig ännu.Jag åker dit till helgen.

Ge Saga en stor kram!

Jag längtar efter er.

mamma

2009-01-28 @ 10:00:20
Postat av: pinglan

Jag tog mig friheten att titta i förrådet efter en snöskyffel, och jag hittade en fin en, som var mycket bättre än vår lilla spade. Så den lånade jag igår. Fiskarna lever. Knappt. Hahaa, närå, det går ingen nöd på dom! Massor av post har du fått, jag har sorterat upp lite, reklam i en hög, som jag iofs kan kasta om du vill, och annan post i en hög.

Jag skulle jättegärna ta ner julsakerna åt dig innan du kommer hem. Men jag har ingen aaaaning om var jag ska göra av dom... Hojta om du vill att jag plockar bort lite.



Låter som att ni har det bra, trots dåligt väder. Hoppas att du har massor med bilder att visa när ni kommer hem! Å, nu kom jag på en sak... Allt som vi scannade in åt dig har försvunnit från min dator. Den brakade ihop för någon dag sedan... Hoppas att du klarar dig på kopiorna du sparade på usb minnet.



Kram på er, vi saknar er!

2009-01-28 @ 12:39:50
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej blötdjur!

Verkar enkelt att tvätta, bara hänga ut.

Har fixat räkningarna o kollat genom posten

Redan skottat av ovanstående..

Bilen inte klar ännu. Men det gör ju inget med stillestånd.

Kram till båda

Pappa

2009-01-28 @ 15:58:41
Postat av: Maria och Jazmine

Hejsan!

Verkar som att ni har fulla dagar där. Tror att Jazmine kanske tyckt det varit roligt och vara med där och fått så mkt uppmärksamhet:) Hoppas det slutar regna på er snart iaf.

Jag ha STOR skyffel så kan ju faktist ta en tur bortöver oxå:)

Vi saknar erkram

2009-01-28 @ 22:21:12
Postat av: Maria och Jazmine

Hejsan!

Verkar som att ni har fulla dagar där. Tror att Jazmine kanske tyckt det varit roligt och vara med där och fått så mkt uppmärksamhet:) Hoppas det slutar regna på er snart iaf.

Jag ha STOR skyffel så kan ju faktist ta en tur bortöver oxå:)

Vi saknar erkram

2009-01-28 @ 22:23:32
Postat av: pinglan

Fniss! jag ser framför mig att vi alla kommer på rad med varsin snöskovel! Tur att det inte är sommar så att vi hade varit tvungna att rensa rabatten! Haha! Åh, dålig humor, jag vet. Jag skyller på att det är mitt i natta!

2009-01-29 @ 00:11:29
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: caroline

Hallo där..Nyår hos en rik kinesisk familj!

låter trevligt hörru!

När du kommer hem kan få du fira med oss gråbleka å

fattiga... Vilket dat kommer ni hem?

Har snart isolerat hela nedre delen av verkstan nu,

spikar reglar för fullt.. vart tog alla STARKA

Karlar vägen?????(Man får vell skylla sig själv när man träffat en kille, som trivs i prinsses klänning)

;) Carriz

2009-01-29 @ 09:00:43
Postat av: syrran

2009-01-30 @ 09:52:40
Postat av: syrran

Hej på er globetrotters!

Går det att boka om flygbiljetten om ni vill hem tidigare? Ni kanske inte måste vara där tiden ut om ni börjar bli nöjda? Sköt om er!

Syrran

2009-01-30 @ 09:56:08
Postat av: mormor

Hej

jag hoppas det slutar regna snart så ni får lite "torka".Jag var hem till dig igår och städade. Jag har plockat bort julsakerna,röjt upp i förrådet i hallen och plockat lite här och där.På söndag åker jag dit och fortsätter.

Om Saga och du tröttnar på tropiska regn så skulle JAG bli jätteglad om ni kom hem.

Skriv snart på bloggen så jag vet att ni mår bra.

Tusen Kramar! Mamma

2009-01-31 @ 12:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0